top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תZohar Lev

מה למדתי מלשתוק, או - איך לגרום לאנשים להקשיב לנו באמת

עודכן: 3 ביוני 2018

כמנהלי מוצר חשוב לנו שיקשיבו לנו. אנחנו רוצים לקדם פתרונות ופיצ'רים חדשים, לתת מענה לצרכי הלקוחות והשוק, לשפר תהליכים ולקשר בין הגורמים השונים בתהליך פיתוח המוצר.

על מנת להעביר את המסר בצורה הטובה ביותר אנו רוצים לקבל מקסימום הקשבה מצד הגורמים המחליטים בחברה, השותפים בתהליך והן מצד הלקוחות.

פעמים רבות אנו מוצאים את עצמנו מאוכזבים, בתחושה שהצד השני לא באמת מקשיב.

מחקרים רבים בתחום מראים שטווח הקשב הולך ומתקצר בצורה משמעותית בשנים האחרונות ומגיע לעיתים עד לרמה של 7 דקות בלבד.


אז מה עושים? מקשיבים.

יעל מן שחר, חוקרת בתחום הפסיכולוגיה, פיתחה את טכניקת "אומנות הקשב" או ה"20:80" שעוזרת לאנשים למשוך אליהם את הקשב.


לפי התיאוריה אם נניח ששיחה היא 10 דקות, האדם מולנו צריך לדבר 8 דקות ואילו אנחנו צריכים לדבר 2 דקות.


כאשר אנחנו נדבר משמעותית פחות, האדם שמולנו ידבר יותר, במצב זה משוחררים אנדרופינים אשר גורמים לתחושה טובה, כתוצאה מכך ניתפס בעיניו בצורה חיובית ותהיה לו מוכנות גבוהה יותר לשמוע אותנו.


מה נרוויח ממצב בו אנו מקשיבים 80% מהזמן?

· נלמד על המניעים של האדם העומד מולנו.

· ניצור תדמית טובה בעיני הצד השני (הוא ישמח שסוף סוף מישהו מקשיב לו ולא מתפרץ לדבריו).

· אולי נשמע רעיונות יצירתיים חדשים שלא חשבנו עליהם.

· נוכל להגיע לתובנות שלא חשבנו עליהם (הרי לשם כך כינסנו את הישיבה).

· והכי חשוב! שכבר נאמר את מה שיש לנו להגיד, נקבל תשומת לב מירבית.


הרווח הגדול ביותר – האדם שעומד מולנו יעריך אותנו יותר ויקבל ביתר קלות את דברינו. ה 20% שנאמר, יפלו על אזנים קשובות ואוהדות יותר.


ב- ZingUi אנחנו מתרגלים את אומנות ההקשבה באופן שוטף.

הדבר הכי חשוב לנו בעבודה מול הלקוחות שלנו הוא להבין את המטרות, היעדים והאתגרים העומדים בפניהם בצורה מעמיקה – על מנת שנוכל לספק את הפתרונות הטובים ביותר.


רק באמצעות הקשבה מלאה ניתן להשיג זאת. תאמינו לנו, בדקנו – זה עובד !


למידע נוסף על אומנות הקשב, היכנסו לאתר האינטרנט של יעל מן שחר: http://www.yaelmanshahar.com

198 צפיות
bottom of page